Hoe dan ook, ik ben er!!!! :D - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Emma Bierings - WaarBenJij.nu Hoe dan ook, ik ben er!!!! :D - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Emma Bierings - WaarBenJij.nu

Hoe dan ook, ik ben er!!!! :D

Door: Emma

Blijf op de hoogte en volg Emma

28 September 2010 | Mexico, Mexico-stad

Zo. Het werd eens tijd dat ik eens een update ging geven. Zeker omdat ik net mijn planning voor een half jaar terug zag. En die is natuurlijk alweer wat aangepast... Maar daar kom ik zo even op terug.

Eerst lijkt het me verstandig om jullie allemaal te melden dat ik veilig aan ben gekomen in Mexico City, en net mijn eerste nachtrust achter de rug heb in mijn leuke hostelletje ergens midden in de stad.

Maar ik zou ik niet zijn als ik weer geen verhaal te posten had over mijn vlucht-avonturen! Sommigen zouden het misschien al gehoord hebben, ik heb namelijk gisterochtend mijn vlucht gemist! Ik?! JAAAA ik! Hoe dat komt zal ik even uitleggen. Om Amerika binnen te komen (ook al vlieg je er doorheen) heb je tegenwoordig een ESTA visum nodig. Dat moet je officieel 72 uur van tevoren aanvragen via een hun officiele website. Nu voel je m natuurlijk al aankomen, dat had ik niet gedaan. Niet geheel mijn schuld moet ik zeggen, ik had er namelijk niks van gehoord toen ik mijn vlucht had geboekt en toen ik naar Peru was geweest, kreeg je gewoon een groen papiertje in het vliegtuig die je in moest vullen.

Maargoed, niet aangevraagd, was niet aangevraagd. Gelukkig heeft Schiphol al lang in de gaten gehad dat er zulke mensen bestaan (hihi) en dus hebben ze van die computers geplaatst met die site erop. Erg handig voor mensen als ik die alles nog op het laatste moment willen regelen (ja ik ben me er gelukkig bewust van). Maar door dat systeem van Schiphol zou het voor niemand een probleem zijn om toch nog naar Amerika te vliegen.
MAAR. Juist, dat woord waar meestal iets anders dan iets positiefs achter volgt.
Ik stond namelijk netjes in de rij te wachten om me aan te melden op die site, krijgen de mensen voor mij ineens een error. En die mensen daarnaast ook. En eigenlijk alle andere mensen op de hele airport ook. Na een tijdje kregen we in de gaten dat, jawel, de site er wereldwijd uit lag! :O En dat heeft uiteindelijk zolang geduurt dat ik mijn vlucht daardoor heb gemist. Want als je dat visum niet had, kwam je onmogelijk in Amerika, ook al hoefde je er niet eens te zijn.

Dat was dus even stressen die ochtend, maar gelukkig was er al snel weer een lichtpuntje. Ik kon mijn vlucht namelijk voor 38 euries nog omboeken naar een middagvlucht via New York. Dus in plaats van de gewenste 10.10uur vertrok ik uiteindelijk om 13.15uur. Ik ben dus eerst in 8 uur naar Newark gevlogen en vervolgens snel snel door de douane, tas opgepikt en gedropt, met de shuttle-trein naar de andere kant van t vliegveld, opnieuw door de douane, dan nog een eind lopen naar de gate, daar 5 minuten zitten wachten en toen ben ik in 4,5 uur naar Mexico City gevlogen. Die vervolgens wel rustig verlopen is! Ik moet trouwens even over Mexico City by night zeggen, vanuit het vliegtuig, dat het er ADEMBENEMD mooi uit ziet! Het is 1 grote lichtzee met werkelijk elke kleur die je je kunt bedenken. Ik heb serieus mijn ogen uitgekeken!

Toen ik daar aankwam heb ik maar even snel een goedkope taxi weten te regelen (terwijl het voor mijn nederlandse gevoel half 6 sochtends was) en ben ik uiteindelijk na een half uur gedropt in het knusse hostelletje waar ik nu zit.
En waar ik zojuist een heerlijk mexicaans ontbijtje heb gehad (PITTIIIIIIIGGG!!!), klaargemaakt door zon echt Mexicaans moedertje, die met de radio aan lag te slapen in de keuken, wachtende op zon gast als ik. Jep, puurder Mexico zal je hier niet kunnen vinden! Hihi!

Ja damens en heren, jongens en meisjes, mijn avontuur is nu officieel begonnen! En ik moet zeggen dat ik helemaal in mijn nopjes ben hier. Heb al veel aanspraak gehad van mensen en ik krijg absoluut niet het gevoel dat het hier onveilig is. Natuurlijk moet je opletten maar het voelt niet anders dan toen ik in Peru zat 1,5 jaar geleden.
Kortom, ik ga hier lekker genieten en zal van tijd tot tijd eens wat updates geven wat ik hier uitspook en hoe IK hier Latijns-Amerika onveilig zal maken (gna gna gna).

Om een indruk te krijgen hoe ik me zal verplaatsen in de komende 2 maanden, zou je misschien eens op de site van Bamba Experience kunnen kijken. Dat is een organisatie die buspassen verstrekt waarbij je als backpacker een beetje het hop-on-hop-off principe meekrijgt. Ze hebben verschillende routes uitgezet en met die buspas kun je op een bepaalde route meereizen wanneer je wilt. Maar dat staat beter uitgelegd op de site (www.bambaexperience.com).
In ieder geval ga ik vanuit Mexico de Central America Sampler Ways doen, die eindigt in San Jose, Costa Rica. Dan ga ik vanuit Costa Rica de Panama Add On Ways doen, die dus naar Panama City leidt. Vanuit Panama ga ik een vissersbootje proberen te verkrijgen naar Cartagena (Noord-Colombia). En daar hou ik het voor nu even bij. Een verdere globale planning heb ik wel, maar ook die kan in de komende 2 maanden wat aangepast worden.

Nu jullie wat meer ge-updated zijn, ga ik maar eens mijn boeken erbij pakken om te kijken wat er hier zoal te doen is (bijvoorbeeld een hele mooie kathedraal bezoeken, he mam en Sem?!), uitzoeken hoe hier het metro-systeem in elkaar zit, mijn kamergenoten ontmoeten en nog veel meer!

Dan wens ik jullie voor nu nog een fijne dag en zal ik jullie nogmaals op jullie hart drukken dat ik ook geen dingen ga doen die jullie ook niet zouden doen (over het algemeen dan he, haha!) en dat ik mijn tijd hier ten volste ga genieten.

Het ga jullie goed!;)

Liefs, Emma.




  • 28 September 2010 - 16:42

    Mario:

    Hey Emma, klinkt helemaal te gek!!! Geniet ervan meissie!! xxx pap

  • 28 September 2010 - 16:58

    Koen:

    Hey Emma,

    Goed bezig meid.
    'T is goed om te horen dat je veilig en wel bent aangekomen, onlangs het avontuur dat je al hebt beleefd op het vliegveld.
    Veel plezier de komende dagen!

    Groetjes, Koen.

  • 28 September 2010 - 17:14

    Hedwi9:

    Er was gisteren wel meer fout op schiphol, de bussen deden ook raar!;)Stom, hadden we samen nog kunnen mopperen, hahah, maar wel super fijn dat alles is goed gekomen en dat je toch nog kon vertrekken, jeej, dat zou wel een domper zijn geweest als je 3 dagen nog had moeten wachten!!

    Have fun, en doe vooral de dingen die ik ook zou doen;)
    liefs, hedwig!

  • 28 September 2010 - 17:16

    Sascha:

    Hey. Succe. En laat Mexico staan. Veel plezier en succes

  • 28 September 2010 - 18:53

    Danio:

    Hey emseltje,

    Goed om te horen dat je heelhuids bent aangekomen, jammer dat ik zo afscheid heb moeten nemen van je... Snik snotter, dat zal me blijven achtervolgen tot je terug bent.

    Geniet zoveel je kunt van Mexico city, en laat wat heel voor toekomstige toeristen ^^
    Gaan ze leuk vinden als je dat doet.

    Dikke knuffel en veel succes,

    Danonino.

  • 28 September 2010 - 18:55

    Anoniem:

    Hoe ist overiggens zo aan de andere kant van de wereld??
    Al veel Spaans gesproken?
    *met hunnes zeker wel maar met mij niet...*

    ^^

  • 28 September 2010 - 19:45

    Hans, Linda, Jeroen :

    Hoi Emma,
    Ik hoorde net van jullie mam dat je gisteren bent vertrokken. Ik heb maar meteen even gegoogeld en zoals je ziet heb ik je gevonden.
    Wij wensen je een kei leuke reis toe. Mocht je daar ergens blijven wonen, komen we je wel een keertje opzoeken. Veel Plezier!
    De Cuijlitsen

  • 28 September 2010 - 23:16

    Wilma:

    jij bent me er eentje zeg, ik hoef me toch om jou geen zorgen te maken, 'n echte globetrotter. Ja, het is daar helemaal jouw wereldje, het komt allemaal niet op 'n uurtje en alles "a mi manera". Dus jij gaat die ene kathedraal bezoeken? Doen Sem en ik hier in Europa de anderen wel! Ga lekker door met genieten daar heerlijk in het zonnetje, wij wachten hier in 'n regenachtig NL op je volgende verslag. xxx mam

  • 29 September 2010 - 07:39

    Maron:

    Ghello evrybody. Thies is your captain spieking. Captain, yesh. I tries to kaap Emma's flight (kaap, yesh). But unfortunately Emma missed that flight and now aaaall my terrorist friends are in the wrong flight. Wrong, yesh. Sho, now I will try to kaap her bus. Her bus, yesh. If you want to be my kaap-friend, please contact me. Me, yesh.

    Hahaha lieve Emma! Fantastisch hoe je dat verhaal schrijft, ik hoor het je al he-le-maal zeggen. Ga deze site instellen als mn startpagina, dus ik blijf op de hoogte van je! Man o man wat klinkt dat allemaal al gaaf zeg, en je 10 maanden zijn nog maar net begonnen :P

    Ik ga echt echt echt proberen je op te komen zoeken.

    Love yooooooou

  • 29 September 2010 - 10:04

    Evelien:

    hee lieve meis!
    Haha, geweldig, zo'n avontuur!! Maar gelukkig, je bent er goed aangekomen, en dat telt.
    geniet ervan hoor, ik mis je nu al een beetje :(
    liefsxx

  • 29 September 2010 - 15:11

    Glen:

    Emma! Negerknuffel vanuit NL... Ben rete jaloers... Wij hier een beetje lopen bikkelen met werken enzo, en jij gewoon 10 maanden genieten, zorgen maken om 'zal ik nu 1 of 2 uur in de zon liggen', 'zal ik om 9u opstaan of gewoon lekker uitslapen tot 12u?', 'zal ik vandaag nog meer mooie plaatsen bezichtigen of zal ik het bij die 10 laten vandaag?','zal ik nu weer uitgaan en leuke mensen ontmoeten, of zal ik eens een dagje overslaan?',.... pff ;-)..

    Hartstikke veel plezier!!

    x Glen

  • 30 September 2010 - 20:19

    De Dekkerskus:

    Ha die Emma,

    Nou, zo te lezen heb jij ons opkikkertje nog niet nodig en dat is maar goed ook.
    Je droomreis is immers nog maar net begonnen.
    Wat gewéldig dat wij op deze manier met je mee kunnen reizen.

    Je hebt het dan wel over een mooie kathedraal Emma,maar jouw moeder, Petra en Mieke gaan morgen de Kempische Kapellekesroute rijden...., en daar kan natuurlijk geen énkele kathedraal tegenop!

    Especialmente los ninos, (kan wel en puntje op de i zetten maar geen golfje op de n)disfrutar de este viaje especial!!

    Liefs, de Dekkkerskus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Emma

Actief sinds 13 Maart 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 87348

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 18 Augustus 2020

Een lang verblijf in Guatemala!

27 September 2010 - 18 Juli 2011

Rondreis door Latijns-Amerika!!

Landen bezocht: